Katolilaisuus

Väärät opetukset

                             Raamattu kertoo, että on olemassa kaksi eri uskonhaaraa. Toinen on katolilainen ja toinen on protestanttinen. Lisäksi Raamatusta löytää sen, että nämä kaksi eivät koskaan yhdisty. Onkin mielenkiintoista se, että useimmat harhaopit ovat syntyneet katolilaisen opetuksen kautta. Ensimmäinen harhaopetus oli ns. kiirastuli ja anekauppa. Martti Lutherhan oli henkilö, jonka ansiosta katolilaisen opin vääryydet paljastettiin. Luther oli lukenut Raamattua ja hän vastusti opetusta syntien anteeksi ostamisesta rahalla. Hän oli lukenut, kuinka Raamattu kertoi parannuksesta ja sen jälkeen saatavasta Jumalan armosta. Vaatikin rohkeutta nousta katolilaista kirkkoa vastaan ja puhua Raamatun puolesta. Tämän vuoksi kirkko julisti Lutherin pannaan. On hyvä asia, että Suomi on luterilainen maa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin pääosa Suomen kansasta kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Toiseksi eniten jäseniä taitaa olla ortodokseilla. Nämä kummatkin lienevät  Suomen valtion ”virallisia” uskontokuntia. 

                             Kerroin edellisessä kappaleessa, että harhaopit ovatkin syntyneet yleensä katolilaisen kirkon kautta. Esimerkiksi opetus ns. kehitysopista on syntynyt siten, että mukana oppia tekemässä on ollut katolilainen pappi. Ei olekaan ihme, että nykyinen paavi ilmoittaa luottavansa kehitysoppiin ja uskoo Raamatun luomiskertomuksen olevankin vain vertauskuvallinen. Kaiken tämän väärän uskon lisäksi paavi Fransiscus uskoo niin, että homot ja muutkin syntiset pääsevät taivaaseen ilman parannuksen tekoakin, koska Jeesus on heidän edestään kuollut ristillä. Jo vanhassa testamentissa paha taisteli hyvää vastaan liittymällä Jumalan seurakuntaan. Israelhan oli tuolloin mielestäni kuin seurakunnat nykyään. Tämä paholaisen taistelu jatkuu tänäkin päivänä. Sehän nähdään mm. vapaakirkossa ja monissa muissa seurakunnissa. Aivan niin kuin katolilaisen kirkon johto on paholaisen puolella, niin samoin on myös vapaakirkon johto. Uskon kyllä sen, että varmaankaan kaikissa katolilaisissa seurakunnissa ei uskota niin kuin paavi uskoo. Tilanne lienee sama, kuin vapaakirkossakin.

 

                             Kehitysopin lisäksi katolilaisten kautta on tullut mm. opetus tempauksesta. Kuulemma joku katolilainen opettaja oli lukenut Paavalin kirjoituksen tempauksesta. Tämän jälkeen hän oli väittänyt, että kirjoitus olisi väärin käännetty joidenkin sanojen kohdilta, tai että ne olisi siis ymmärretty väärin. Jumala itse näytti minulle Sanansa kautta, kuinka jo Matteuksen ja Markuksen evankeliumissa kerrotaan, että vasta kun Jeesus  on tullut takaisin, niin Hän lähettää enkelinsä kokoamaan kaikki kristityt yhteen.

                             Jo useita vuosia sitten kuulin, että Vatikaanissa suhtaudutaan myönteisesti Pyhän Hengen toimintaan ja myös esim. kielillä puhumiseen. Sehän onkin näiden väärien opettajien tarkoitus, että heidän oppinsa hyväksyttäisiin yleisesti ja he saisivat tukea myös protestanttisilta kristityiltä. Tällähän tähdätään viimeiseen suureen eksytykseen, joka siis on paavin esiintyminen antikristuksena. Myöskin EU ja EU:n keskuspankki on katolilaisen jesuiittaveljestön hallinnassa. Olen aiemmin kirjoittanut kristittyjen yhteydestä. Olen kirjoittanut tuon yhteyden olevan oikeaa yhteyttä, kun se perustuu aitoon Jumalan Sanaan. Ns. Ekumeeninen yhteys ei kuitenkaan ole aitoa Raamatun tarkoittamaa kristittyjen yhteyttä. Ekumeeninen yhteys on sitä kirjoittamaani ns. uuskarismaattista yhteyttä. Nyt meitä protestantteja haluttaisiin mukaan samaan yhteyteen roomalaiskatolilaisen kirkon kanssa.

 

 

Olen seuraavat tiedot ”lainannut netistä”  Reino Savolan sivuilta

Anglikaanisen kirkon piispa Anthony Palmer piti puheenWorld of Faith -liikkeen kokouksessa. Tarkoitus oli viestittää kuulijoille, että he ovat myös katolisia. On hyvä muistaa, että yhtenä jesuiittaveljestön tehtävänä oli alun perin protestanttisen uskon leviämisen estäminen.  Nyt halutaan "Pyhästä äitikirkosta" irtautuneita saada liittymään takaisin roomalaiskatoliseen kirkkoon. 

Rooman katolinen kirkko on jo pitkään rakentanut ekumeenista maailmankirkkoa ja monet protestantit ja vapaan suunnan edustajat tulevat hyväksymään ekumeenisen yhteyden paavin kirkon kanssa. Osa on jo hyväksynyt; Ulf Ekmanin ja hänen vaimonsa liittyminen Rooman kirkkoon oli yksi kevään kohahduttavista uutisista.

On suuri rukousaihe tänä eksyttävänä aikana rukoilla hengellisten johtajiemme puolesta, että he pysyisivät Raamatun sanalle ja uskolle kuuliaisina. Monenlaista väärää evankeliumia on tarjolla ja näiden julistajia on päästetty sisään seurakuntiin eksyttämään jopa Herran omia.  

Tunnettuja johtoasemassa olevia jesuiittoja Euroopassa:

 

1) Paavi Franciscus 1. Jorge Mario Bergoglio

2) EU-presidentti, Herman Achille Van Rompuy,

3) Euroopan keskuspankki, Mario Draghi. 
Vaikutusvaltaisin yritys Brysselissä on yhdysvaltalainen investointipankki Goldman Sachs.
Ja vaikutusvaltaisin "goldmanilainen" EU:ssa on tällä hetkellä euroalueen keskuspankin EKP:n pääjohtaja Mario Draghi.Draghi on käynyt jesuiittojen yliopiston Massachusetts Institute of Technology, josta valmistui tohtoriksi. 
Suuryriysten johto toimii hallitsevana eliittinä, ja he ovat kietoneet poliitiikantekijät pikkusormensa ympärille. Nämä
yrityksiä edustavat lobbaajat ovat laatineet Euroopan unionin tärkeimmät talouspoliittiset tavoitteet.

            "Lainaus päättyi"

                         Kaikesta näkee, että onpa hyvin suunniteltu. Koska EU:n presidentti, sekä Euroopan keskuspankki ovat katolilaisten jesuiittojen hallinnassa, niin kaikki tämä tähtää jo siihen mistä olen aiemmin kertonut. Kaikki tämä tarkoittaa, että kun Vatikaanin johtaja, eli paavi muka "herää kuolleista" on helppo estää kaupankäynti kaikilta niiltä, jotka eivät palvo "kuolleista noussutta" paavia kristuksena, tai Jumalana.   -vastoin joidenkin käsityksiä Jeesus ei ollut Jumala. Hän oli vain Jumalan Pyhän Hengen kautta syntynyt. Hänellä on nyt kaikki valta taivaassa ja maan päällä, mutta lopulta valta onkin vain Jumalalla.

 

                              Olen tämän kaiken nyt kertonut suomalaisille. Saattaahan olla, että minua ei nytkään uskota, niinkuin ei uskottu silloinkaan , kun varoitin vapaaseurakuntia "Toronton siunaus" opista, jota eritysesti Jyväskylän vapaaseurakunta opetti. - Nyt minä kuitenkin haluan varoittaa kaikkia uskovia ja todellisia kristittyjä siitä mitä on tulossa !

 

                     Katolilaisen kirkon johto, erityisesti paavi ei näytä uskovan Jumalaan sillä tavalla, kuin Raamattu opettaa. Koska katolilaisuus on ns. kristinuskoista suurin haara, niin paaviin luotetaan aivan yleismaailmallisesti. Paavi haluaa antaa myös itsestään hyvän julkisen kuvan. Kaikki tämä varmasti tähtää siihen mitä tulee tapahtumaan, kun Vatikaanin itsenäisyysajan 11. paavi pääsee valtaan. On tarkoitus, että silloin useimmat uskoisivat mieluummin paavia, kuin Jumalaa. Olen koonnut tähän loppuun ”netistä” muutamia kohtia, jotka selventävät paavin ”uskoa”;

Puolisen vuotta toiminut paavi Franciscus ilmoittaa haluavansa katolisessa kirkossa loppuvan pakkomielteisen tarrautumisen abortti- ja homoavioliittokysymykseen, sekä ehkäisyn torjumiseen. Tiukan dogmin tilalle hän haluaa lähimmäisenrakkauden.

Paavi haluaa katolisesta kirkosta "kodin kaikille". Haastattelussa annettu lausunto on vahvasti erilainen verrattuna hänen kahden edeltäjänsä, Johannes Paavali II:n ja Benedictus XVI:n äärikantoihin esimerkiksi homoseksuaaleja kohtaan. Paavi Franciscus ei halua, että noista kolmesta aiheesta puhutaan aina ja jatkuvasti. "Meidän on löydettävä uusi tasapaino. Muuten kirkon moraalinen rakenne romahtaa kasaan kuin korttitalo, menettäen evankeliumin tuoreuden ja sävyn", paavi totesi.

Suhtautumisestaan homoseksuaalisuuteen paavi kertoi seuraavasti:

 - Eräs henkilö kysyi minulta provokatiivisella asenteella josko minä hyväksyn homoseksuaalisuuden. Vastasin hänelle toisella kysymyksellä: 'Kertokaa minulle: kun Jumala katsoo homoseksuaaliin ihmiseen, hyväksyykö Hän tämän ihmisen olemassaolon rakkaudella, vaiko hylkää ja tuomitsee?'

Vaikka Franciscus lieventää kirkon linjaa homoseksuaalien suhteen, naispappeuden suhteen hän on ehdoton.

"Kirkko on puhunut ja sanoo "ei", se ovi on kiinni", hän lausui.

 

Paavi Franciscus on katolisen kirkon historiassa ensimmäinen jesuiittapaavi eli hän kuuluu Ignatius Loyolan perustamaan Jesuiittojen veljeskuntaan. Tänä päivänä jesuiitat mielletään kasvatustieteiden ja hyväntekeväisyyden parissa työskenteleviksi kristityiksi, vaikka vielä 1800-luvulla käsitys oli aivan toinen. Esimerkiksi saksalainen teos vuodelta 1593 määrittelee jesuiitan:

 

.. salamurhaaja, varas, petturi, kyykäärme, vastenmielinen sika..

 

Näiden tietojen valossa voi havaita, ettei jesuiitta Jorge Bergoglio ole palvelemassa Jumalaa tai katolista kirkkoa, vaan Jesuiittojen veljeskuntaa. Tämä lusiferinen seura lakkautettiin vuonna 1773 murhatun paavi Klemens XIV:n toimesta, mutta uudelleenperustettiin Vatikaaniin vallankaappauksen myötä vuonna 1814 paavi Pius VII:n toimesta. Paavi Franciscus ei ole ainoastaan jesuiitta, vaan myös vapaamuurari, mikä ilmenee hänen vaakunastaan.

 

Profeetta Sakarja ennustaa viimeisenä ennustuksena ennen paluuta Israelin suunnitelmaan eräästä hullusta paimenesta, joka ei pidä huolta lampaistaan vaan hylkää laumansa. Paavi Franciscus onkin liberaalein paavi historiassa, joka on kieltänyt helvetin olemassaolon, sanonut että jumalattomatkin pelastuvat, hyväksynyt homoseksuaalisuuden, kannattanut evoluutioteoriaa ja jopa valittu homolehti Advocaten vuoden henkilöksi.

 

                   Nyt kun olen tutkinut näitä paavin ajatuksia, niin entistä selvemmin on käynyt ilmi, kuinka Jumala ilmoitti minulle nämä asiat jo v.1986. Jumalahan ilmoitti minulle, kuinka tullaan opettamaan, että rakkaus on jumala. Paavihan opettaa, että rakkaus itsessään on suurempi, kuin Jumala. Paavin mielestä Jumala kyllä hyväksyy ihmisen ilman parannuksen tekoakin, vaikka ihminen eläisi suuressakin synnissä. Totta kai Raamattu opettaa rakastamaan myös syntisiä, mutta samalla se opettaa hylkäämään synnin. Paavi, joka ei usko Jumalaan opettaa muitakin ihmisiä elämään synnissä, sillä hänen mukaansa Jumala rakastaa syntistä ihmistä niin paljon, ettei voi tuomita ketään kadotukseen. Tällöinhän ei olisi tarvittu Jeesuksen ristin kuolemaakaan.

 

                   Tänä päivänä 27.6.-16 paavi on julkisesti ilmoittanut, että homoilta täytyy pyytää anteeksi sitä, kuinka heitä on ymmärretty ja kohdeltu väärin. Tällä perusteella tuntuu siltä , että paavi tarkoittaa kuinka Jumalankin  tulisi pyytää anteeksi sitä, että Hän on luonut sekä naisen, että miehen. Raamatussahan Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden. Näin jo tämä nykyinen paavi on korottanut itsensä Jumalaa suuremmaksi. Daniel jo profetoi antikristuksesta, että ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee. Näin siis tulee tekemään tuleva Vatikaanin itsenäisyyden ajan 10. paavi, joka on ns. antikristus. Tämänhän voi tulkita Danielin kirjasta.

 

 

KATOLISEN kirkon johtaja Paavi Franciscus myönsi katolisen kirkon pappien ja myös piispojen käyttäneen nunnia seksuaalisesti hyväksi, kertoo uutistoimisto AFP.

 

 

 

 

 

 

 

 Katolisen kirkon harhaoppi

 

                Tänään 9.5.2017 julkaistiin Tekniikka/Talous lehdessä artikkeli, jonka otsikko oli "Kirkko kohtaa tieteen alkuräjähdyksen hengessä"- Vatikaani kutsui astrofyysikot keskustelemaan maailmankaikkeuden synnystä. 

 

              Artikkeli kertoi vatikaanin kutsuneen maailman johtavat tutkijat ja kosmologit konferenssiin pohtimaan mustia aukkoja, kertoo The Independent.

 

             Astrofyysikot ja muut asiantuntijat kokoontuvat tällä viikolla Vatikaaniin keskustelemaan mustista aukoista, gravitaatioaalloista ja aika-avaruuden singulariteeteista.

 

                   Konferenssi juhlistaa 50 vuotta sitten kuolleen George Lemaitren muistoa. Lemaitre oli Leuvenin katolisen yliopiston fysiikan professori ja häntä pidetään yhtenä alkuräjähdys teorian luojista. Lemaitre oli myös pappi.

 

                    Katolinen kirkko on lisääntyvässä määrin todennut tieteellisten teorioiden pitävän paikkansa, ja että ne eivät välttämättä ole ristiriidassa teologisten oppien kanssa. Vuonna 2014 katolinen kirkko Paavi Franciscuksen johdolla myönsi, että evoluutio ja alkuräjähdys ovat todellisia.

 

                   Vatikaanin observatoriossa järjestettävä konferenssi alkoi tänään. Observatorio on perustettu vuonna 1891 avuksi korjaamaan käsitystä siitä, että Rooman katolinen kirkko oli vihamielinen tiedettä kohtaan.

 

                     "Artikkeli oli sanasta sanaan edellä."    Tämähän todistaa sen, ettei katolilaisessa kirkossa, tai ainakaan sen johdossa, siis Vatikaanissa uskota ollenkaan Raamatun sanomaan

 

 

                  Ensio Mäkinen  . . . . . . .  Vaajakoski