Uusia oivalluksia

"Uusia oivalluksia"

 

                 Koska tarvitsin osion, johon voin kirjoittaa löytämiäni uusia ajatuksia, niin se on nyt tässä. Tämä kannattaa aina lukea, sillä siitä saattaa löytyä merkittäviäkin tietoja. Otsikosta saa sen kuvan, että olisin nämä asiat vasta nyt ymmärtänyt. Tuon tässä kuitenkin esille asioita, joista oletan olevan hyötyä muillekin.

                   Tänä aamuna 18.6.20 lukiessani Raamattua Jumala puhui minulle. Myös ne, jotka esiintyvät kristittyinä voivat pilkata Pyhää Henkeä. Mikäli me esitämme ihmisille, että Jumalan Pyhä Henki toimii niinkuin nämä uusi viini "kristityt" tekevät, niin sekin on suurta Pyhän Hengen pilkkaa ja on turha rukoilla heille Jumalan anteeksi antoa.   -"Hengestä juopuminen" on yksi keskeinen ilmaus, jolla kuvataan nykyisen "uudistuksen" vaikutusta ihmiseen, kun hän vastaanottaa "hengen". Kokemuksen uskotaan ja opetetaan olevan Pyhästä Hengestä. Kun opetetaan, että Pyhä Henki laittaa ihmiset käyttäytymään eläimen lailla, niin eikös vasta se olekin Pyhän Hengen pilkkaamista.

                Koska olen luvannut tuoda esille kaikki ne tiedot, jotka Jumala minulle paljastaa, niin joskus se pelottaakin minua. Silloin on hyvä muistaa sen laulun sanat, joka on tehty kehitysvammaisen poikani Jonin innoittamana. Sanotaanhan siinä mm. "uskomalla taivaan isään pelko katoaa - on hyvä tietää isä rakastaa"

Etusivulla olen kertonut mm. "saatananpalvojat huom! Kutsukaa puhujaksi Kari Hämäläinen, tai joku vapaakirkon hallituksen jäsen. He eivät kerro Jeesuksesta, eivätkä veren armosta."

                 Jos lukee Raamattua, niin huomaa sen, että Jumala usein haluaa käyttää työssään tällaista huonoa ja oppimatonta, mutta lapsen uskoista ihmistä.  Kannattaa uskoa se, että Raamattu kertoo viimeisen eksytyksen olevan todella suuri. Se on niin suuri, että ehkäpä valitutkin eksytetään ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, niin ei mikään liha pelastuisi. Kun väkivaltaisen kohtalon kohdannut paavi nousee muka kuolleista, niin siihen ei todellakaan kannata uskoa. Tekemistään ihmeistä huolimatta. Sillä silloinkin on kysymyksessä itse saatana.

New Age vaikuttaa jossain määrin myös kristittyjen piirissä. Osa ihmisistä ei edes tiedä, mitä eroa on New Age tyyppisellä henkisyydellä ja kristillisellä hengellisyydellä. Osa tietää ja yrittää murtaa suomalaisten hengellisyyden ja vaihtaa sen henkisyydeksi. On muutamia pappeja ja teologeja, jotka palvovat luontoa ja haluavat kristikansan palaavan suomalaiseen mytologiaan.  http://raamattuajassamme.fi/new-age/  -Onkin todistettu asia, että Vapaakirkon kristillisyys on tällaista "New-age kristillisyyttä"    Heille, samoin kuin henkiparantajille vastaavat ns. henkivallat.    -Jeesus opettaakin rukoilemaan taivaallista Isäämme, eikä pyhää henkeä.

 Jari Koivu täyttää hyvin ne tunnusmerkit eksyttäjästä ja eksyjästä mistä Raamattu mainitsee. Jaria kiinnostaa vain ihmeet ja yliluonnollisuudet, mutta Jeesuksen risti ei kuulu hänen sanomaansa. Saarna.netissä on muutama Jari Koivun saarna ja sieltä asia käy hyvin selville. Esim. seuraavassa linkki ja siinä kohta 40 min. eteenpäin, missä Jari puhuu rististä vain välietappina ihmeisiin...    https://keskustelu.suomi24.fi/t/13602083/mika-kumman-parantaja

 

                 Monet ajattelevat, etten minä tietäisi kuinka Israelia vastustetaan useimmissa isoissa maissa, siis myös USA:ssa. Varsinkin Jenkit yrittävät olla suurin valtio maailmassa. He uskovat pääsevänsä koko maailman valtiaaksi. Toisin sanoen he yrittävät nousta ja toimia Jumalaakin vastaan, samoin kuin teki Hitler ja häntäkin kuulemma tuettiin USA:n taholta. Minä kuitenkin uskon Raamattuun, enkä lähde levittämään noita vääriä uskomuksia, joita toiset levittävät netinkin kautta. Kannattaa luottaa vain siihen, mitä Jumala Raamatusta avaa. Onneksi Jumala kuitenkin nosti Venäjän. Hän myös kuuli kreikkalaiskatolilaisten, eli ortodoksien vilpittömät rukoukset, niin että Venäjä kukisti Saksan ja Hitlerin. Tämä johdosta Venäjää vihataan USA:n johdossa ja he haluavat vierittää kaikesta syyt Venäjän päälle. Uusi aikakausi, eli ns. new age kristillisyys on kaiken takana.

                      Joku saattaa myös ajatella, että kirjoitan näin koska olen kuullut asian Putinilta. Siinäkin he erehtyvät, sillä tietolähteeni onkin luotettava suomalainen.

 

Ihmeet ja merkit

 

                      Tänä päivänä ihmiset luottavat mieluummin ihmeisiin ja merkkeihin, kuin Raamattuun eli Jumalan Sanaan. Uskoakseen he siis haluavat nähdä ihmeellisiä merkkejä, tai merkillisiä ihmeitä. Jumala antoi oman Sanansa ensin omalle kansalleen, eli juutalaisille. Kun Jeesus vaikutti maan päällä, niin juutalaisilla oli siis sekä sana, että sanan kautta vaikuttavat ihmeet. Jumala kuitenkin haluaisi armahtaa jokaista ihmistä riippumatta siitä, että mihin kansakuntaan he kuuluvat. Jumala toi Sanansa ja Jeesuksen kautta esille armonsa, mutta kuitenkaan israelilaiset eivät uskoneet Jeesusta. Tänään me emme pysty fyysisesti näkemään Kristusta, mutta pystymme Hänet kohtaamaan meille annetun Jumalan Sanan, sekä Pyhän Hengen  kautta. Sen vuoksi jokaisen kristityn tärkein lahja on Jumalan Sana. Kun meillä on turvana aito Raamattu, niin havaitsemme heti, että onko kysymys Jumalan Pyhästä Hengestä, vaiko henkimaailmasta, jonka kautta saatanakin haluaa matkia Jumalan tekoja.

                      Sielun vihollinen, eli langennut kerubi on oppinut Jumalalta myös ihmeiden tekemisen. Siitä johtuu, että ilman Raamatun todistusta ei kannata uskoa yhtäkään ihmettä, vaikka ne tuotaisiinkin esille Jumalan tekoina. Nyt, kun me elämme selvästi ns. lopun aikaa, niin ihmeet ja merkit ovat esillä. Kuitenkin itse perkele on mukana tekemässä näitä ihmeitä eksyttäen jopa valitutkin. (Matt.24:24)  Jae kertoo vääristä kristuksista, eli siis vääristä parantajista, jotka ottavat parantamisista kunnian itselleen. Tämä Matt.24 on yksi tärkeimpiä tästä ajasta kertova luku ja kehotankin sinua tutkimaan, että mikä meitä odottaa ennen jeesuksen takaisin tuloa. Luku kertoo myös sen, että tuo takaisintulo ei ole yllättävä ja salainen, vaan kaikki kyllä sen huomaavat. Katolilaiset opettajat yrittävät kääntää huomiomme pois alkuperäisestä Raamatusta. He yrittävätkin sitä, että uskoisimme enemmän ihmeisiin, kuin Raamatun sanomaan. Sehän johtuu siitä, että ns.antikristus tulee olemaan roomalaiskatolinen paavi.

                       Jeesus sanoi; Seuraa sinä minua ja anna kuolleitten haudata kuolleensa. (Matt. 8:22)   - on tullut mieleeni, että monestikohan Suomessakin on käynyt niin, että Kuolleet ovat haudanneet kuolleita ?

Pappi Kai Sadinmaa odottaa, että Helsingin tuomiokapituli peruu hänelle antamansa vakavan moitteen ja pyytää sitä anteeksi. (https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kai-sadinmaa-odottaa-tuomiokapitulilta-anteeksipyyntoa-ei-niin-voi-tehda-etta-toisia-rangaistaan-ja-toisia-ei-#185562db)

Nyt Kai Sadinmaan pitäisi haastaa Jumala oikeuteen. Hänen kannattaisi myös vaatia, että Jumala pyytäisi anteeksi. Kai Sadinmaahan on sitä mieltä, että hän on oikeassa ja Jumala onkin väärässä.   Nyt hänen, niinkuin kaikkien kannattaa muistaa Raamatun sanoma Room.12:2 -"Älkää muuttuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

                       Useat ajattelevat, että Jumalalle kelpaa vain hyvä ihminen. Se, joka ajattelee olevansa tarpeeksi hyvä ei usein kelpaakaan, sillä hyviä ihmisiä ei ole. Jeesus itse antoi tästä esimerkin. Hänhän sanoi eräälle miehelle; "Miksi sanot minua hyväksi ?  Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

                       Seuraavaksi aion kertoa, että miksi Jeesus sanoi Pietarista; Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani (Matt.16:18) -- Siirretty osioon seurakunta

 Jeesuksen paluu <--siirretty osioon Tempaus

 Usko <-- siirretty osioon usko ja teot

 Väärä tempaus<--siirretty osioon Tempaus

 Oletko valmis<-- siirretty osioon Tuomion vuodet

 Lihan sielu<-- siirretty osioon Jehovan todistajat

 Paavi<--- siirretty osioon katolilaiset

 Seuraavat uudet kirjoitukset sijoitan osion alkuun. (Poistin muutamia)