Uusia oivalluksia

"Uusia oivalluksia"

                 Koska tarvitsin osion, johon voin kirjoittaa löytämiäni uusia ajatuksia, niin se on nyt tässä. Tämä kannattaa aina lukea, sillä siitä saattaa löytyä merkittäviäkin tietoja.

                       Jeesus sanoi; Seuraa sinä minua ja anna kuolleitten haudata kuolleensa. (Matt. 8:22)   - on tullut mieleeni, että monestikohan Suomessakin on käynyt niin, että Kuolleet ovat haudanneet kuolleita ?

                       Useat ajattelevat, että Jumalalle kelpaa vain hyvä ihminen. Se, joka ajattelee olevansa tarpeeksi hyvä ei usein kelpaakaan, sillä hyviä ihmisiä ei ole.

                       Seuraavaksi aion kertoa, että miksi Jeesus sanoi Pietarista; Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani (Matt.16:18) -- Siirretty osioon seurakunta

 Jeesuksen paluu <--siirretty osioon Tempaus

 Usko <-- siirretty osioon usko ja teot

                       Seuraava aihe:

                       Lihan sielu

                       Jumalan puhe 

                       Ihmettelyä

                       Jeesus ja Isä

                       

                       

 

Lihan sielu

                       

                     sielu tarkoittaa siis myös eläinten lihaa. Eläimillähän ei ole sielua, niinkuin on ihmisillä. Kun siis eläin kuolee, niin se on todella kuollut. Ihminen on kuitenkin luotu iankaikkiseksi, eli ihminen elää vielä ajallisen elämän jälkeenkin. Nyt joku voi kysyä, että mikä siis on lihan sielu. Sieluhan on kaiken sisin eli sen toimintaa ohjaava. Kaiken lihan sielu siis ohjaa lihan toimintaa ja se on todellakin veressä. Ihminenkin on nyt asian selvittänyt. Kaiken lihan toimintaa ohjaa ns. DNA, ja se on veressä, aivan niin kuin Raamattu kertoo. Koska ihminen ei ole luottanut alkuperäiseen Jumalan Sanaan, niin hän on tehnyt uuden käännöksen. Sen vuoksi kutsunkin sitä väännökseksi. Tämä uusi väännös on pilannut monen ihmisen elämän. Tästä hyvänä esimerkkinä on jehovan todistajien uuden maailman käännös. Koska se on vain väärä väännös, niin ne jotka pitäytyvät elämään sen mukaan eivät hyväksykään esim. veren siirtoa. Silloin eivät useat lääkärit ymmärrä niitäkään, jotka uskovat todelliseen alkuperäiseen Raamattuun. Ei kannata uskoa jehovantodistajia, sillä he ajattelevat Jumalan muuttavan ajan kuluessa sanomaansa. Aivan niinkuin ihmiset tekevät. Nyt joku voi kysyä, että mikä on ihmisen sielu. Ihmisen sieluhan on itse ihmisen sisin, joka ohjaa ihmistä hengellisesti. Siis ihminen on sellainen, kuin hänen sielunsa on. Sielulla ei ole mitään tekemistä ihmisen lihan kanssa.

                  Siis sen lisäksi, että jehovan todistajat pilaavat oman elämänsä, niin tämä opetus pilaa monen ulkopuolisen ihmisen elämän. Ovellani on käynyt useita jehovan todistajia. He liikkuvat kaksin, sillä he eivät uskalla yksin kertoa uskostaan. Kerran eräs henkilö sanoi minulle, että heillä on uusi parempi Raamatun käännös. He siis ajattelevat, ettei alkuperäinen Jumalan Sana olekaan oikea.

Raamatun alkuperäisyyden on todistanut mm. Ivan Panin. Kerrotaan kuinka Ivan Panin vuonna 1890 löysi ensimmäiset matemaattiset ilmiöt Raamatusta ja että hän täysin omistautui loppuelämäkseen niiden tutkimiselle. Ivan Panin osoitti Raamatun tekstien kirjainten ja sanojen numeroarvoja tutkimalla että Raamattu on yliluonnollista tekoa, siis jumalallinen. Tästä asiasta hän kirjoitti myös kirjeen New York Sun-lehdelle. 

               Sivuillani olen kertonut asiat, niin kuin ne ovat tapahtuneet. Viittasin lääkäriin, sillä kävin vastaanotolla Terveystalossa. Tein sen, sillä halusin varmistuksen diagnoosille Sjögrenin syndrooma. Kerroin, että Jeesus itse oli sen minulle ilmoittanut. Varmaankin siitä johtui, ettei tuo ateistilääkäri minua uskonut. Hän otatti reumakokeet ja kertoi, että koska ne eivät osoittaneet reumaa, niin silloin minulla ei voi olla Sjögrenin syndroomaa. Ihmettelen tuota lausuntoa, koska Sjögrenin syndroomaa ei voi paikallistaa reumakokeissa. Oireiden lisäksi paras diagnoosi on koepala sylkirauhasista. Tuon Terveystalon "reumalääkärin" nimi on Jari Ahonen. 

             Siis jehovantodistajat ja nämä Jeesuksen nimessä toimivat väärät kristukset, eli parantajat vaikuttavat sen, että usein ainakaan lääkärit eivät ota tosissaan koko kristinuskoa.

                   Tämä tarkoittaa sitä, että jehovan todistajien lisäksi ainakin Jyväskylän, Joensuun, sekä Järvenpään vapaaseurakunnat ovat tehneet työtä sielunvihollisen hyväksi.

 

 

Jumalan puhe

 

                             Raamatusta voi lukea, että Jumala itse puhuu ihmisille. Monikaan ei usko sitä, että Jumala puhuu vielä tänäkin päivänä. Hän tekee sen samalla tavalla, kuin ennenkin jo vanhan testamentin aikana. Hän on puhunut minulle samalla tavalla, kuin Hän puhui esim. Danielille. Hän on antanut minulle myös ns. ”näkykokemuksia”. Nimitän niitä myös kokemuksiksi, sillä olen itse ollut aivan kuin mukana niissä. En tiedä sitä, että minkä vuoksi Hän on tällaisia kokemuksia minulle antanut. Tietysti Jumala puhuu monellakin tavalla. Esim. Jobin kirjasta voi lukea, että Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata. (Job 33:14)  Se voi tapahtua esim. unen tai sairauden kautta.

                      Vanha testamentti kertoo myös, ettei Herra tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille. (Aam.3:7)  - En ole profeetta, enkä edes profeetan oppilas, mutta on ilmeistä, että Jumala pitää minua palvelijanaan. Tänä päivänä Jumala yleensä puhuu meille uskoville Sanansa, eli Raamatun kautta. Hän on ilmoittanut minulle sen mitä lopun aikana tapahtuu sekä tuollaisten ”näkykokemusten” kautta, että myös Sanansa kautta. Olen kertonut sen, kuinka Jumala ilmoitti minulle, ettei eräs läheiseni olekaan aidosti uskossa. Huomasin sen siitä, kun olin saanut läheiseni pahoittamaan mielensä. Sen jälkeen tuo lähimmäinen, jonka ajattelin omistavan voimakkaan uskon, olikin sulkenut minulta sähköpostinsa, niin etten voinut ottaa häneen yhteyttä sähköpostin kautta. Mikäli hän olisi omistanut aidon uskon, niin sitä ei olisi tapahtunut. Myöhemmin pyysin häntä rukoilemaan läheiseni puolesta. Hän kieltäytyi siitä. Siitä tiedän, ettei hän vieläkään ole aidosti kääntynyt Jumalan puoleen. Se on vahinko, sillä minä haluaisin kaikkien omistavan aidon uskon. Kyllä ainakin minä suostun rukoilemaan Jumalalta apua läheiselleni. Niin olen pyrkinyt päivittäin tekemään tuonkin ystävän puolesta.

                      Niin kuin ensimmäisestä kappaleesta selviää, niin Jumalan puhetta ei aina ihmiset ymmärrä. Esimerkiksi ollessani Jyväskylän vapaaseurakunnan vanhemmistossa, niin Jumala monella tavalla varoitti minua sen opetuksesta. En silloin vain ymmärtänyt sitä, että Kari Hämäläinen, joka oli vastuussa opetuksesta ei edes uskonut Jumalaan. Jumala laittoi silloin asialle nuoren naishenkilön, joka varoitti ettei opetus olisikaan Jumalasta. Minä tiesin, että Jumalalla on kaikki valta. Vasta silloin, kun Kari varoitti meitä tuon naisen puheesta kertoen, että hänessä oleva ”väärä henki” voisi tarttua meihinkin, niin minä ymmärsin, ettei Kari uskokaan Jumalaan. Sillä minä tiesin sen, että Jumala pystyy varjelemaan omansa myös ns. väärältä hengeltä. Monetkin ajattelevat uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Vasta viimeisellä tuomiolla kaikki heille selviää. ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra; Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät. (Matt.7:22-23)

                      2.korintolaiskirjeen 12. luvussa Paavali kertoo näyistä ja ilmestyksistä. Hän kertoo 7.jakeessa; ”Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.”  -Samalla tavalla tuntuu minustakin. Minulla ei todellakaan ole varaa ylpeillä mistään, sillä niin minua on rusikoitu.

 

 

Ihmettelyä  

      Ihmettelen muutamia ihmisten näkemyksiä. Etenkin ihmettelen sitä, että niistä on tullut kristittyjen keskinäisiä kiistan aiheita. Esimerkiksi pappien sukupuolista on syntynyt kiistaa, vaikka minä en kyllä löydä uudesta testamentista nykyisenlaista käsitystä papin virasta. siinä ei siis ole ollenkaan papin, eikä piispankaan virkaa. Pappeus on kylläkin mainittu, mutta uusi testamentti opettaa vain yleistä pappeutta, joka tarkoittaa, että jos omistat uskon Jeesukseen, niin silloin olet Hänen pappinsa. Kannattaako siis kiistellä asiasta joka ei ole edes Raamatun mukainen. Raamattu kyllä opettaa, että mikäli seurakunnalla on vanhemmisto, niin silloin vanhemmiston jäsenten tulisi olla elämältään kunniallisia miespuolisia.  -Vaikuttaakin siltä, että alunperin katolilaisen kirkon tekemiä virheitä ei olekaan kaikkia korjattu.

                   Daniel kertoo lopun ajasta ja mm. antikristuksesta. Daniel luku 7 kertoo erilaisesta valtakunnasta, joka on erilainen, kuin kaikki muut valtakunnat. Tuolla valtakunnalla on kymmenen johtajaa. Näiden johtajien jälkeen nousee erilainen johtaja. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain.   Tulkintani mukaan tuo erilainen maa on Vatikaani. Itsenäisessä Vatikaanissa on johtajina ensin 10 paavia ja sen jälkeen tulee valtaan erilainen paavi. Tuo erilainen paavi on murhatun paavin kehoon muuttanut perkele, jonka Jumala syöksee alas taivaasta. Hän tulee olemaan vallassa 3,5v.    Vatikaanin kautta tuo perkele on pyrkinyt muuttamaan Jumalan ajat sekä lain jo alusta asti. Jumalan maahan syöksemä perkele on siis tuo ilmestyskirjan mainitsema toinen peto. Tuo alunperin Jumalan kerubi, joka ylpistyi niin paljon, että alkoi taistelemaan itse Jumalaa vastaan muuttuukin Jumalan Sanan perusteella ihmiseksi. (Hes.28:9) Tätä asiaa eivät ole kuitenkaan ymmärtäneet nuo papin ja piispan virassa olleet henkilöt, vaikka he ovatkin paljon lukeneita esim. minuun verrattuna. Koska Raamatussa ei sellaisia virkoja ole, niin ne virat ovatkin ihmisten itsensä keksimiä, eikä niitä ole saatu Jumalalta.

              Onkin aivan merkillistä, että näiden piispojen ja pappien (Joista ei uusi testamentti opeta)  kautta perkele pyrkiikin muuttamaan Jumalan Sanaa.

               Näyttää siis siltä, että seurakuntien johdossa on myös sellaisia ihmisiä joita ei Jumala ole työhön kutsunutkaan. Heitä näyttää olevan lähes jokaisessa kirkkokunnassa. Onneksi näiden pappien joukossa on myös niitä, jotka ovat saaneet Jumalalta kutsun työhönsä. Heidät on helppo erottaa siitä, että he noudattavat Raamatun sanomaa.

Jeesus ja Isä

                             Moni uskon omistavakaan ei ymmärrä Raamattua, niin kuin sitä tulisi ymmärtää. Tästä johtuu se, että ennen kuin alan Raamatun tutkimisen, niin pyydän aina Jumalaa avaamaan minulle Sanansa.

                             Usea jopa Raamattua opettava ihminen on ymmärtänyt niin, että Jeesus itse olisi Jumala ja että näin Jumala oli kuollutkin meidän syntisten edestä. Raamatusta löytyy varmaankin sellaisia paikkoja joihin nämä opettajat perustavat uskonsa. Yksi tällainen kohta on esim. Joh.14:9  Siinä Jeesus sanoo; Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Tämä kohtahan tarkoittaa sitä, että koska Jeesus oli saanut alkunsa Jumalan Pyhän Hengen kautta, vaikka Maria olikin Hänen äitinsä, niin silloin Jeesuksen ei tarvinnut olla osallisena ns. perisyntiin, vaan Hän oli vapaa siitä perimästä, eikä paholaisella siis ollut mitään valtaa Häneen. Jeesus Kristus oli siis sellainen millaiseksi Jumala oli luonut ihmisen. Hänhän oli luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Ei Jumala tehnyt ihmisestä Jumalaa, vaan Hän tarkoitti, että Ihminen olisi Jumalan kuva. Jeesus oli tuollainen Jumalan kuva, siis siinä mielessä että Hän oli täysin synnitön. Jumala sanoi Mooseksellekin, että kukaan ei voi nähdä Häntä. (2.Ms 33:20)  - Siis mikäli Jeesus olisi Jumala, niin silloin kukaan ei olisi voinut Häntä nähdä.  Jos Kristus olisi ollut Jumala, niin miksi Hän olisi rukoillut itseään ja nimittänyt itseään Isäksi. Kun Hän kuoli ristillä, niin miksi Hän silloin huusi; ”Jumalani miksi minut hylkäsit”

                             Jumalan Sana on totuus kaiken tämän valhetiedon keskellä. Tuon vielä esille yhden Raamatun kohdan, joka todistaa sen ettei Jeesus Kristus ollut itse Jumala.

                             Tuo paikka on 1.Kor.15:27-28    se kertoo, että Jumala on antanut Jeesukselle kaiken vallan maailmassa. Kuitenkin; kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut Hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikessa.

                             Koska Jeesus oli syntynyt Jumalan Pyhän hengen kautta, niin Hän on Jumalan poika. Jeesus itse nimitti itseään ihmisen pojaksi, sillä olihan Maria, joka oli ihminen Hänen äitinsä.